مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 ساعت 17:112016-05-14فرهنگي

زبان و هویت فارسی وامدار "همتِ فردوسی"/ تحقیقات گسترده اروپاییان درباره فردوسی


شاعر صاحب سخن، فردوسی توسی قطعاً دارای جایگاه ویژه ای است و سهم مهمی در احیای زبان فارسی و نهادینه کردن دائمی آن ایفا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، زبان و هویت ایرانی در هر دوره ای با حضور یک شاعر، اندیشمند و یا داستان نویس فراز و فرود داشته است.

قطعاً شعرای فارسی زبان نقش بارزی در احیای زبان فارسی ایفا کرده اند و آنچه امروز تحت عنوان میراث زبان فارسی در اختیار ما قرار گرفته، حاصل مجاهدت این شعرا و اندیشمندان است.

در این میان هستند برخی شعرایی که نامشان تا ابد بر تارک فرهنگ و هنر و تاریخ باقی می ماند و نه تنها از یاد نمی روند بلکه هر سال نیز ابعاد دیگری از کار سترگ آنها بر ما نمایان می شود.

شاعر صاحب سخن، فردوسی قطعا دارای جایگاه ویژه ای است و سهم مهمی در احیای زبان فارسی و نهادینه کردن دائمی آن ایفا کرده است.

شاهنامه از دریچه ذهن غربی پروفسور ناصر کنعانی که خود فردوسی شناس و مدرس در این زمینه است در باب اهمیت فردوسی در سالروز بزرگداشت این حکیم پرآوازه می گوید: سال ها پیش یکی از دوستانم که خود از بنیادگذاران برگزاری بزرگداشت فردوسی به شمار می رفت، از من خواست تا با بنیاد فردوسی شاخه توس ارتباط داشته باشم و متأسفانه تا امروز این امکان فراهم نشد تا بتوانم سالروز بزرگداشت فردوسی در مشهد باشم و در آرامگاه توس حضور یابم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان و هویت فارسی وامدار "همتِ فردوسی"/ تحقیقات گسترده اروپاییان درباره فردوسی

زبان و هویت فارسی وامدار "همتِ فردوسی"/ تحقیقات گسترده اروپاییان درباره فردوسی